bermacam cerita

x ada apa yg menarik utk sy kongsikan bersama kwn2 sume. Sekadar memenuhi ruang kosong di blog saya ne. Bermacam2 cerita mahu di kongsikan bermula citer gembira x lupa juga kisah sedih kwn saya.

alhamdullillah, syukur exam penggal II yg lepas kasya dpt 6A1B .. satu keputusan yg cukup membangga kan kami sekeluarga dan sebagai suntikan motivasinya suami saya menghadiahkan PSP padanya. Sukanya dia tidak terkata dan kegembiraan dia adalah kegembiraan kami sume. Dulu saya x faham erti sume ne , saya selalu anggap mak saya pilih kasih .. x pernh sayang kat saya , tp sekrg baru saya faham sume ibu2 di dunia ne mmg mahukan yg terbaik utk anak2 .. betapa teruknya saya berprasangka pada ibu saya sendiri. Tapi itu dulu zaman saya kehingusan.. x ngerti apa2.... sesungguhnya kasih sayang ibu adalah segala galanya.

ats kasih sayang pada saya juga suami saya menghadiah hp baru pada saya, terima kasih sayang. E72 ..... itula model pilihannya sejurusnya model pilihan saya juga. Sungguh gembira dan terharu atas hadiah itu.. saya mmg susah meminta itu ini dgn suami saya tp bila saya minta mesti permintaan tu akan di tunaikan.. Betapa syukurnya saya di kurnia suami seperti dia...

sy x pasti apakah tindakan saya memutuskan tali persahabatan dn kwn saya itu satu tindakan yg bijak atau tidak. Hati saya berdetik betul tp akal saya diam tidak berdetik seolah mengiyakan gerak detik hati saya. Kata gerak hati selalunya betul dan mungkin jua sbb saya terlalu kecik hati diperlakukan sebegitu rupa oleh kwn saya . Mungkin pintu hati saya berdetik kembali untuk menerima maaf mereka2 itu... atau mungkin tertutup buat selama lamanya.. apa la saya mahu jujur sgt dlm soal berkwan ne sedgkan kwn sy tak pernah jujur pada saya.. dn begitu juga dunia ne , x pernh jujur pada saya.. apa pon hidup perlu di teruskan... mereka2 yg lain masih memerlukan saya lagi..

rasa2 apa perlu saya katakan bg redakan hati kwn saya yg akan di tinggalkan suami tidak lama lagi.. Saya tahu dia begitu sedih tp terpaksa merelakan demi sesuap nasi dia dan ank2. Isteri mana yg sanggup di tinggalkan oleh suami... jgn katakan org saya sendri pon x sanggup.. dah la keadaan dia kusut ada pulak seseorang yg mengganggu gugat rumahtangga dia. Simpati nyer saya pada dia tak terluah... apa yang mampu saya lakukan hanya memberikan dia kata2 semangat walau kdg2 semangat saya pon x sekuat semangat yg saya hulurkan pada dia. saya cuma mengharapkan yang terbaek utk dia dan ank2 yg masih kecil dan x mampu ngerti apa2...

saya seolah2 faham apa yg miss N rasa.. dikhianati kawn... sakitnyer hati hanya Allah yg tahu.. x mampu saya menolongnya kerana saya sendiri gagal dlm mengawal rasa sakit hati bila di khianati.. kesian bila dgr dia mengeluh tertekan ... pelik gak nape mesti ada yg dengki kalo ada yg berjaya.. pompuan tu mmg jahat.. dh la x kenang budi pas2 fitnah aku bukan2 .. dulu dia dh buat perangai masa kat tadika... fitnah org pas2 hasut boikot org.. dan skrg ternyata dia tetap x berubah..

cukup la dulu entri utk kali ne....

selamat...........................

0 x puas hati...:

Related Posts with Thumbnails