down........

downnyer hari ini......sedeynyer ri ne...kdg aku pikir kenapa muncul ri ne..kalo takat nak bg aku mendung berarak kelabu.

aku teringat masa kat Uitm arau dulu.Aku byk buat salah, ramai org xsuka aku.. maybe aku terok. dan mungkin itu la aku di kacamata org kot.

ri ne aku gaduh terok ngan sorang yang aku panggil kawan tapi sebenarnya lawan.Seorang teman lama, mmg macam sial je kan org tu...aku syukur gak la sbb aku dh tau siapa kawan siapa lwn. kalo tak aku masih lg di perdaya oleh setan yg bertopengkan manusia ne.

Kadang aku pikir kenapa org x pernah sedar kehadiran aku. Lama gak aku termenung dan jawapan nya samar2....mungkin aku ne terok so sapa yang nak ingat aku kan. Aku x salahkan sapa2 cuma aku kesal dengan diri sendiri.

Kelemahan diri sendiri aku cuba baiki, aku kutip sisa sisa yang tercalar itu utk bina semula kekuatan diri.. namun adakah insan yang menyedarinya...atau mmg aku ne x berhak utk diingati.....

tp kan kenapa aku nak peduli sgt psl org sbb along seha ckp aku ada hubby n anak2 yg sayang aku...tu yang penting.

dan juga aku ada gak kwn2 lain yang terlalu baik dengan aku dan sentiasa menyokong aku dan juga mak dan adik beradik aku yang sentiasa berdiri belakang aku................Allah menguji aku sbb Allah sayangkan aku....Allah menyedarkan aku....Allah juga berbisik nama aku....Aku sering di uji oleh Pencipta ku kerna aku tahu Dia sayang aku. Aku bangun dari ujian itu meraba tiap bulir hikmah sampai titik nafas ku terakhir akan ku cari hikmah itu.

Rasulullah saw bersabda: Perumpamaan teman yang baik, ibarat seorang penjual minyak wangi. Kalau pun dia tidak memberikan minyak wanginya, setidaknya kita mendapatkan aromanya yang semerbak. Sementara perumpamaan teman yang jahat, tak ubahnya pandai besi. Kalaupun kita tidak terkana asap hitamnya, setidaknya kita akan mencium bau busuk dari tungkunya. Diriwayatkan oleh Abu Dawud dalam Kitab Al-Adab (4191).

0 x puas hati...:

Related Posts with Thumbnails