AYAH.....ada sendu dihujung nama itu

mata nie susah benar di ajak tido..pusing kiri nmpk marissa pusing kanan nmpk kasya..kanan lagi..????? ah..laki aku x pulang lagi mengdangdut...

AYAH ....ada sebak di hujung nama itu. Rasa dah 13 tahun aku x menyebut nama itu..rindunya tuhan saja yang tahu...

AYAH...hero aku..org yg paling aku sanjung...paling aku agungkan dlm idupku...kalo saper tya aku sayang mak ke ayah ...aku bangga menyatakan aku sayang AYAH walau aku kuar dr rahim mak..

betapa besar pengorbanan ayah..membesar anak2 ..mcm2 keje ayah buat nak tanggung 11 org anak..ayah bwk beca, ayah amek upah panjat kelapa dan mcm lagi keje ayah buat sebelum ayah dapat keje tetap kat Pejabat daerah...di situ la tempat akhir mata pencarian rezeki ayah utk anak2.

aku ingat lagi masa last aku ke pejabat ayah bersama abg2 aku...masih terpampang gambo ayah di carta organisasi walau dh hampir setahun ayah meninggal..sebak gila bila tgk ...

AYAH..kau pergi setelah di mamah kanser hati..aku masih ingat saat saat akhiran hidupnya..cebisan sisa yg tinggal ..aku yg menjaganya di hospital..hospital k trg ke hospital kubang kerian...ya aku masih ingat..

aku mandikan ayah..pimpin ayah ke bilik air..bedakkan ayah..tp aku ne anak pompuan ..takat mana sgt tahap penglihatan aku.Walau aku x pernah jijik menjaga ayah tapi atas rasa malu pada aku, ayah menghadkan penjagaan dirinya dr aku.

Aku pon x tau kenapa aku teringat sgt kat AYAH mlm ne...

masa ayah PERGI..aku br abis SPM..keputusan SPM aku yg cemerlang sempat ayah lihat..namun jejak ku ke Universiti x sempat di iringi oleh ayah..sedih Allah saja yg tahu..aku masuk ke universiti cuma d temankan oleh kakak dan abg iparku..

Aku lihat roomate aku ...ibunya menyusun baju dlm loker...ayahnya menolong sama dia menyusun atur barg2 keperluan..tp aku???

korang bayang tak apa perasaan aku masa tu????...masa mula semester..tiap2 hari aku nangis sorang2 kat belakang hostel..takut di lihat kwan2...sedih aku ingat ayah...x sempat aku kongsi saat gembira ini..

AYAH......aku x tahan lagi....butir2 itu gugur juga akhirnya...basah abis laptop laki aku ne...kalo la ayah masih ada ...bole bermain ngan kasya n marissa...bole dtg jalan kat miri ne...kannnn..namun aku sedar itu tak akan aku kecapi...

AYAH...aku rindu sgt2 padamu....moga ko abadi di sana..di limpahkan rahmat dan di tempat kan dikalangan yg beriman...

namun aku sedar aku masih mempunyai..MAK...yang dh di mamah usia....aku sayang gak MAK aku...aku tahu aku cantik sbb mak aku jelita ...hhahahah..kejelitaannya meresap dlm darah aku....hahahh.....aku tahu itu...jelaskannn...walau aku tahu aku x cantik...tp aku nak gak tulis aku cantik...

pada kalian yang masih ada AYAH ..hargai la....SELAMAT HARI BAPA pada bapa2 seantero dunia....


2 x puas hati...:

Ieda Appayz said...

Yani,
Pagi2 Jumaat yg mmg redup ni..setelah baca N3 kau, aku pulak teringat kt ayah aku..Waaa...semua pasal kau la..cepat pujuk aku balik..
Semoga ayah aku pun ditempatkan bersama2 org yg beriman di SANA.

timoh 50sen said...

hahaha...nk wak cm mana nasib dh d tentukan..x pa nanti aku belikn choki2 kt hang noooo...

Ieda Appayz said...

Yani,
Pagi2 Jumaat yg mmg redup ni..setelah baca N3 kau, aku pulak teringat kt ayah aku..Waaa...semua pasal kau la..cepat pujuk aku balik..
Semoga ayah aku pun ditempatkan bersama2 org yg beriman di SANA.

timoh 50sen said...

hahaha...nk wak cm mana nasib dh d tentukan..x pa nanti aku belikn choki2 kt hang noooo...

Related Posts with Thumbnails